torsdag 30 december 2010

Vilket läsår!

Vilket spännande läsår jag har haft! I år var året då jag började blogga. Något jag inte har ångrat en sekund. Jag har inte läst så himlans många böcker, men de jag har läst har för det mesta varit naggande goda.

Det finns flera böcker som sticker ut. En halv gul sol var en helt fantastisk läsupplevelse. En av de bästa jag läst på väldigt länge. Men den hade bra konkurrens. Den hemliga historien gjorde mig inte besviken trots hypen runt den. Vindens skugga var fantastisk! Precious var... precious :) Hungerspelen var beroendeframkallande. Baby Jane skapade mersmak, likaså No och jag.

Jag återupptog efter flera år Stephen King igen med blandat resultat. Jag gillade Benrangel, men var rätt upprörd efter Det.

I år var också året jag fick mina första rec.ex. Jag läste och recenserade Jag kommer sen..., Offerrit och frågespelet/boken På spåret. De är alla tre mycket olika, men jag gillade alla. Var och en på sitt sätt.

Några spännande böcker läste jag i år och fick mersmak av. Linwood Barclay och Harlan Coben var de som stack ut på den fronten.

En riktig pärla var Spilld mjölk och röda tulpaner. Och sist men definitivt inte minst, Jane Eyre. Vilken underbar bok och vilken underbar läsupplevelse. Jag ääälskar Jane Eyre!

Jag var med i två läsutmaningar. Bokustoppen och Svenska klassiker.

Ja, som ni märker har jag läst många böcker jag tycker om i år. Det är bara att hålla tummarna och hoppas att jag har samma tur och talang för att plocka upp "rätt" böcker även nästa år.

Tack så hjärtligt för att ni läser min blogg. Det värmer!

Ett gott nytt läsår önskar jag er alla! (Och mig själv ;))

2 kommentarer:

  1. Tack själv för en trevlig blogg! Många böcker i det här inlägget som jag älskar och dessutom flera som jag vill läsa! Gott nytt läsår!

    SvaraRadera
  2. Jag har läst många underbara böcker i år! De jag skrivit om här rekommenderar jag varmt. Nu går jag och funderar på vad som ska läsas nästa år. Din boktolva är spännande! Kan bli så att jag hakar på där. Måste bara tänka lite till först :)

    SvaraRadera