lördag 23 oktober 2010

Baby Jane - Sofi Oksanen

Det här är den första boken jag läser av Sofi Oksanen, och den kunde leva upp till mina ganska höga förväntningar. Hon skriver väldigt bra. Jag blev djupt berörd av den här boken. Så mycket känslor som befann sig inom detta rosa omslag.

Oksanen tar upp och diskuterar ämnen som det pratas alldeles för lite om, och jag frågar mig hur det kommer sig att ingen pratar om det. Jag vet inte. Jag kom inte på något bra svar.

Jag bryr mig om tjejerna i den här boken, och trots att boken är ganska kort känns det som om jag kommer dom nära inpå, och de kommer nog leva inom mig ett bra tag framöver. Ibland är livet snällt, ibland skrämmande, ibland orättvist. Ibland är livet bara jobbigt. Som sagt, en mycket gripande och tänkvärd, men framför allt, läsvärd bok! 

2 kommentarer:

  1. Den här står i min bokhylla och väntar på att bli läst!

    Jag hoppas att jag får tummen ur och börjar läsa på engelska igen! Vad kul att du tänker börja!

    SvaraRadera
  2. Jag gillade verkligen Baby Jane, och snabbt gick den att läsa också :)

    Ja, nu är det dags. Jag har gått och tänkt på det i flera år att jag borde ta tag i att läsa på engelska, men nu ska det minsann bli av!

    SvaraRadera