måndag 4 juli 2011

Clueless

Okej, så jag springer runt i min lilla lägenhet och packar för fyra dagar på kusten och inser att jag inte har en aning om vad jag ska packa ner för böcker. Vad hände där? Jag har tänkt i veckan att jag vet vilka böcker jag vill ha med mig när jag väl står där och ska åka. Fel. Jag har ingen aning om vad jag känner för och ännu mindre vad jag kommer känna för. Just nu läser jag ju Oryx & Crake av Atwood, så den får givetvis hänga med. Men sedan då?

Har tänkt att jag kanske ska läsa Sarah Waters för första gången. Kanske Främlingen i huset? Eller Kyssa sammet? Vilken ska man börja med??

Eller ska man satsa på storläsning och ta med sig Cronins The Passage?

Eller kanske den hyllade Sharp objects av Flynn?

Eller ska man sätta tänderna i Pestens tid?

Stocketts The Help?

Eller Bolaños De vilda detektiverna?

Eller kanske Gaimans American Gods?

Ja, som ni märker, alternativen är många. För många. Jag vill läsa alla. Helst samtidigt. Hjälp!??!

9 kommentarer:

  1. Jag röstar på Främlingen i huset för den har jag oläst här hemma för då kan du skvallra om den sedan.

    Sedan torde det inte vara någon hemlighet att jag tycker att du ska läsa The Passage av Justin Cronin. Jag lovar att den kommer att ge dig en annorlunda läsupplevelse som det kommer att vara svårt att skriva om sen :-)

    Pestens tid kan du hoppa över tycker jag då det är den sämsta bok som King har skrivit. Förmodlingen går jag mot strömmen med den åsikten men jag tänker hålla fast i den No matter what!

    SvaraRadera
  2. Jag är väldigt sugen på The passage. Det lutar faktiskt åt den! Jobbigt dock att jag redan nu får veta att jag inte kommer kunna skriva om den på bloggen... ;)

    Det är bra, stå på dig! Det är alltid inspirerande med folk som vågar gå mot strömmen :)

    SvaraRadera
  3. Kyssa sammet röstar jag på! The Passage har jag försökt läsa flera gånger men aldrig kommit förbi de första hundra sidorna. Ska ge den ännu ett försök, på svenska, nu under semestern.

    SvaraRadera
  4. Om jag har förstått saken rätt är The Passage värd en andra chans. Fast å andra sidan tycker ju inte alla lika. Och tur är väl det :)

    SvaraRadera
  5. Just idag har jag börjat läsa Främlingen i huset och den är hittills väldigt bra, så den röstar jag på!

    Ha det så bra vid kusten!


    //Liolej

    SvaraRadera
  6. Den var faktiskt en av böckerna som kom med! Är väldigt sugen på den. Sarah Waters är ju så hyllad och omtalad, så det är ju inte utan att man blir lite nyfiken. Plus att jag tror att jag kommer gilla :)

    Tack, det brukar alltid vara härligt här!!

    SvaraRadera
  7. Nu verkar du ha packat ner böckerna du valde. Vilka blev det?

    SvaraRadera
  8. Jag skrev ett litet inlägg om det :) Men den boken jag valde att börja läsa var De vilda detektiverna. Har höga förväntningar. Skyhöga. Vad ledsen jag kommer bli om de inte infrias.

    SvaraRadera
  9. En blogg att med varje inlägg ger oss en mycket bra läsning och en mycket lätt att förstå, är av stort värde det arbete du gör, kommer jag återkomma till denna blogg så snart som möjligt

    SvaraRadera