lördag 2 juli 2011

Jag vill ha mer!!!

I mitt förra inlägg efterfrågade jag boktips på temat apokalyps/postapokalyps. Jag fick några svar av drottningarna på området själva.

Helena på Dark Places rekommenderade The Passage (Justin Cronin), The Road (Cormac McCarthy) och The Stand (Stephen King) (som jag nu fattat är Pestens tid).

Anna på Bokstävlarna rekommenderade The Road (Cormac McCarthy), Metro 2033 (Dmitrij Gluchovskij) och The Passage (Justin Cronin).

BöckerX3 nämnde Fiskdoro (Denis Johnson) som hon ännu inte läst själv men är nyfiken på.


Anna och Helena har nämnt samma böcker, så de är nog riktigt bra! Ska bli spännande att läsa dom. Extra nyfiken är jag just nu på The Passage, så det blir nog till att läsa den när jag läst ut Oryx & Crake (av  Margaret Atwood) som jag läser nu.

Allt bra så långt. Tipsen är inspirerande och verkar vara min typ av böcker. Men jag vill ha fler gottiga tips! (Om inte annat så för att kunna rättfärdiga för mig själv att det är dags att beställa hem ett saftigt bokpaket snart. Har redan kollat in mig på boxen med de fyra första delarna av A song of Ice and Fire av George R.R. Martin...) Det måste ju finnas en flod av böcker i ämnet, men jag har inte riktigt hittat dit än. Snälla, hjälp :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar