måndag 11 oktober 2010

I 19 veckor!!

Det är fortfarande Hundraåringen som ligger etta på bokuslistan för pocket. Inte ens nobelvinnaren Mario Vargas Llosa, som utsågs förra veckan, kunde knocka ner den. Jag gillade Hundraåringen, men oj vad länge den har legat etta nu. I 19 veckor! Inte i sträck i och för sig, men i 19 veckor det här året har Hundraåringen toppat bokus säljarlista över pocketarna. Vad är det som gör att just den boken ligger etta så länge? Vad är det för krafter som ligger bakom? Det gör inte bokusutmaningen speciellt spännande när det är samma bok som ligger etta halva året, men då får jag ju å andra sidan välja helt själv vad jag ska läsa :)

5 kommentarer:

  1. Just denna bok står på tur hemma hos mig så fort Mankell är utläst. Det verkar som om den är läst av alla!

    SvaraRadera
  2. Jag KAN BARA INTE förstå det....

    SvaraRadera
  3. Vad innebär den här bokusutmaningen? Det låter ju lätt att hoppa på om det är så att man ska ha läst alla listettor under året om 100-åringen har toppat i 19 veckor. Men jag har inte läst den ännu, den ligger i min läshög fortfarande.

    SvaraRadera
  4. Haha, ja på ett sätt är det ju tråkigt, men tänk på fördelarna ;)

    SvaraRadera
  5. Boklusen: Ja, det finns två versioner av bokusutmaningen, men jag är med i den när man ska läsa alla böcker som ligger etta i veckans topplista över pocket på bokus hemsida. De böcker som legat etta i år hittar du under min flik Bokustoppen 2010. Var gärna med! Jag har inte heller läst alla böcker än, så egentligen borde jag väl uppskatta att Hundraåringen ligger etta vecka ut och vecka in :)

    Absolut (Zachan), det finns fördelar, men (tidningsida) jag kan inte fatta varför just den boken legat etta så länge!?!

    Sara, ja läs den, läs den! Den är läsvärd, jag gillade den rätt mycket faktiskt! Om inte annat är det ju spännande att veta vilken bok som legat etta på bokusförsäljningen i 19 veckor i år? ;)

    SvaraRadera