söndag 10 oktober 2010

Det är så lite som krävs för att jag ska bli glad!

Igår var jag på en trevlig shoppingrunda på stan med min mamma, som sedan följdes upp med en god lunch hemma hos henne och hennes man.

En shoppingrunda är ju inte värd namnet om man inte vid något tillfälle tittar på böcker. Och för mig är det fysiskt omöjligt att fönstershoppa böcker, jag måste gå in. När jag väl är inne är det nästan lika omöjligt att gå därifrån tomhänt. Om det därpå är billiga böcker man tittar på, skulle jag vilja påstå att det är totalt omöjligt. Så igår efter ett besök på Röda korset kom jag hem med:

If this is a man / The truce - Primo Levi
The starter wife - Gigi Levangie Grazier
Glaskupan - Sylvia Plath
Jag ska ta dig dit - Joyce Carol Oates
Anatomilektionen - Philip Roth

Allt detta för det hisnande priset på 35 riksdaler! Primo Levis bok har jag lände letat efter på nätet utan någon framgång, och så fanns den här i min egna lilla stad hela tiden. Sylvia Plaths Glaskupan har jag på engelska oläst, men jag vill gärna ha den på svenska också, och när den var så billig var det ju inget att tveka på. The starter wife som bok har jag inte hört något om, men jag är ett stort fan av tv-serien The Starter Wife, som jag tycker är helt lysande. Boken är på engelska och jag tänkte att den kanske är lite lagom nu när jag som sagt ska börja nöjesläsa på engelska. Och det gäller ju inte att bara börja med att läsa på engelska, tanken är ju att jag också ska fortsätta läsa på engelska, och då behöver jag ju faktiskt böcker på engelska. (Se hur lätt det är att motivera bokköp om man bara anstränger sig lite!!)

Jag är också löjligt förtjust i temuggar och kaffemuggar. Brukar till hösten köpa någon ny. Igår köpte jag den här gigantiska muggen på Indiska. Ett grönt te med mangosmak köpte jag också. Igår drack jag ur muggen, som jag älskar! Den är fin, stor, bra att hålla. Perfekt! Men mitt gröna te jag köpte har jag inte provat än, men det ska göras idag.

Idag kommer det bli en slö söndag! Efter eskapaderna igår känner jag idag bara för att vara hemma, dricka massor med kaffe, dricka mitt nya te ur min nya mugg, läsa bok och kolla på tv-serier från dvd-boxar. Jag har tyvärr kollat färdigt på Arrested development säsong 2, så idag blir det Private Practice säsong 2, som jag hittills har sett till ungefär hälften.

Åh, du sköna, sköna söndag!

6 kommentarer:

  1. Låter som du har haft en riktigt härlig dag=) Muggen är jättefin

    SvaraRadera
  2. Tack, jag tycker också den är jättefin :)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig mugg!

    Oates bok köte jag på årets bokloppis på bibblan i Höganäs! Hade aldrig hört talas om den så den var ju tvungen att hänga med hem. :D

    SvaraRadera
  4. Jag har inte heller hört talas om den. Vi får se helt enkelt om den är något att ha. Men en lite säker chansning är det ju då hon är en otrolig författare!

    Jag älskar min mugg. Jag dricker allt te ur den, och mycket te blir det när man har en sån ny fin mugg :) Just nu har jag den framför mig med lite rött te i. Mums!

    SvaraRadera
  5. Vilka fynd! Och temuggar kan man aldrig ha för många av. Låter som en mycket härlig dag :)

    SvaraRadera
  6. Jag älskar att köpa nya muggar nästan (bara nästan!) lika mycket som jag gillar att köpa böcker, så ja, det var en trevlig dag :)

    SvaraRadera