torsdag 14 oktober 2010

En turkos, söt liten läsdagbok

Har ni sett en så söt liten läsdagbok jag har köpt!? Den kom med gårdagens beställning från bokus. Jag har fört en läsdagbok ganska länge, men av någon anledning har jag gjort det i ett ganska vanligt (tråkigt) hårdpärmat block (vad nu det kan tänkas heta?). Men nu har jag alltså denna turkosa lilla bok. Inuti är den också fin, och den har flera citat i sig. Det första citatet är av Isaac Bashevis Singer och lyder:

"När en dag gått finns den inte längre kvar. Vad återstår då mer än en berättelse? Om berättelser inte berättades och böcker inte skrevs skulle vi människor leva som djur enbart för dagen."

Jag har börjat fylla i lästa böcker i den. Jag börjar fylla i från mitten av 2005 och sedan framåt. Den här boken är som sagt liten (det framkommer inte riktigt på bilden) men den kommer räcka ett bra tag. Jag skulle vilja köpa på mig en massa söta läsdagböcker, men det finns ju inte riktigt behov av det när jag inte är klar med denna. Lite svårt att berättiga fler köp för sig själv...

Idag, denna vanliga torsdag, kommer vigas åt att fortsätta fylla i min läsdagbok, jag ska fortsätta läsa i Kings Det (Åsa, jag har läst ca 1000 sidor nu :)) och dricka mängder av kaffe (jag är så trött ,så trött).

3 kommentarer:

  1. Vilken fin bok. Och färgen gör en glad :-)

    SvaraRadera
  2. Jamen ska då eländet aldrig ta slut?! Boken i sig är ett monster.

    SvaraRadera
  3. Pia, Ja, visst är den fin. Jag älskar färgen, det är därför jag är sugen på att köpa på mig ett par till :)

    Åsa, Ja, ett stooort skrämmande monster är den. Och som jag skrev häromdan, den är skrämmande lång ;)

    SvaraRadera