fredag 8 oktober 2010

Att twittra eller inte twittra, det är frågan...

Jag kommer precis från en trevlig lunch som jag åt med min pappa. Snart ska jag vila en stund i soffan och läsa i Stephen Kings Det, som jag för närvarande håller på med. Resten av idag blir det en lugn och skön fredag med Arrested development (kollar nu på säsong 2) (en underbar och väldigt rolig serie!), lite surfing på nätet och som sagt; läsning.

Jag lever på 1900-talet när det kommer till internet. Jag har varken facebook eller twitter. Nu undrar jag: borde jag skaffa det? Det jag är mest sugen på är nog twitter. Twittrar ni? Vad twittrar ni om? Finns det några intressanta författare eller bokälskare som twittrar som ni kan tipsa om? Vilket är roligast och mest givande; twitter eller facebook?

3 kommentarer:

  1. Jag har konto på både twitter och facebook, men jag har nog bara skrivit något litet på twitter, har aldrig förstått tjusningen med det, det ger mig absolut inget. Däremot är jag väldigt aktiv på facebook, man har en helt annan kontakt med folk där.

    SvaraRadera
  2. Det beror på vad du vill ha ut av det. På Facebook kan du hänga med folk du känner eller har känt, men twitter fungerar mer som närverkande kring ämnen, t.ex. litteratur. Jag gillar Twitter bättre då man får bra koll på människor bakom bloggarna. Smaksak tror jag!

    SvaraRadera
  3. Enligt era beskrivningar tycker jag ändå att det är twitter som läter mest intressant. Men jag vet inte, är inte riktigt övertygad...

    SvaraRadera