onsdag 20 oktober 2010

Valet är gjort

Jag har nu bestämt att jag härnäst ska läsa Charlotte Brontës Jane Eyre. Detta av två skäl. P1:s bokcirkel har i november valt Jane Eyre som bok. Den kommer dikuteras av Björn Ranelid, Alexandra Coelho Ahndoril och Johan Kling. Jag har inte följt P1:s bokcirkel innan, men nu är tiden inne.

Ett ännu större skäl är att Åsa på Kafka på jobbet och Sophie på projektp ska göra en egen podcast där de diskuterar boken. Trevligt eller hur!?!

Den första november börjar P1 sin bokcirkel, och det passar mig alldeles utmärkt. Jag ska läsa boken innan och vara med och lyssna och diskutera. Både på radion och på bokbloggerskorna. Det här känns jättekul, och ju fler desto bättre. Så var med ni också!

6 kommentarer:

  1. Ja, kansek ska ma vara med på det här. Jag har följt p1:s bokcirkel några gånger tidigare (Buddenbrocks och Moment 22) och det är kul. Frågan är bara om jag pallar att lyssna på Ranelids svador...

    SvaraRadera
  2. Jag vet, Ranelid är ett stort minus. Men det ska bli intressant att höra diskussionerna. För att inte prata om Åsas och Sophies diskussioner! Två tjejer för en gångs skull :)

    Har du läst Jane Eyre innan? Det har inte jag nämligen, men ofta när jag läser klassiker får jag ett behov av att diskutera eller lyssna på diskussioner om den. Den sortens böcker tar ofta upp ämnen som är intressanta att vrida och vända på. Om du förstår vad jag menar ;)

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte P1:s bokcirkel om Blonde var bra, kanske ska lyssna på denna också. Har de bestämt någon mer bok än Jane Eyre?

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte riktigt hur det fungerar än. Jag har inte lyssnat på det här programmet innan. Men det är väl en bok åt gången? Jag såg inte något om nästa bok på hemsidan, såg bara Jane Eyre och vilka de bokcirklat om tidigare.

    SvaraRadera
  5. Alright, gratis reklam! Tack för det bloggsyster. Men nu ökar visst pressen också, fram till nu har man ju kunnat invaggas i tryggheten att ingen ändå kommer lyssna... Men, visst är Jane Eyre en fantastisk bok!

    SvaraRadera
  6. Jag älskar verkligen boken! Det luktar storfavorit lång väg!!

    Reklam och beröm till den som berömmas och "reklameras" bör :)

    SvaraRadera