onsdag 6 oktober 2010

Visst gör det ont när knoppar brister!

För ungefär 300 sidor sedan stod det här i min bok Det av Stephen King som jag håller på och läser, och de här orden har verkligen gripit tag i mig. Det stod:

"Plötsligt ställdes han inför en skrämmande tanke, en fruktansvärd möjlighet - var det kanske så att det ibland kunde hända att saker och ting inte bara gick snett ett tag och sedan återgick till det normala? Hände det kanske ibland att allt bara blev värre och värre ända tills allting klappade ihop?"    (sid. 298.)

Det gör ibland ont att bli vuxen. Att leva i en värld där inte alla lever lyckliga i alla sina dagar. Att leva i en värld där jobbiga saker händer utan att något gott kommer ur det. Att leva i en värld där det inte alltid finns en mening med allting. Att leva i en värld där man får ta det goda med det onda. Att helt enkelt leva i den här världen....

2 kommentarer:

  1. Jamen bli klar med den där nu då så att vi kan prata om de verkligt viktiga sakerna. Hur långt har du kommit?

    SvaraRadera
  2. Jag har läst halva bara. Men jag har inte gett upp än. Ska sätta mig ner med den om en liten, liten stund :)

    SvaraRadera