fredag 8 oktober 2010

Bokgeografi - Algeriet

Algeriet denna veckan... Undra hur detta ska gå...

1. Berätta om en bok du läst som utspelar sig i landet eller är skriven av en författare med anknytning dit.

The Savage Night är en samling berättelser av Mohammed Dib. Har inte läst denne författare heller.

2. Berätta om en författare som på något sätt har anknytning till landet. Var så långsökt som du vill, men motivera gärna ditt val.

Assia Djebar är en algerisk-fransk författare. Jag har inte läst henne, men jag är nyfiken på henne.

3. Berätta om en bok av en författare som anknyter till landet, som du inte läst, men är nyfiken på.

Jag har inte läst Albert Camus ännu. De verk jag är nyfiken på är de klassiska böckerna Främlingen och Pesten.

Som jag misstänkte blev det inga böcker jag läst som svar på någon fråga...

2 kommentarer:

  1. Det funkar väl lika bra med sådant du vill läsa! Läslistorna blir längre hela tiden.

    SvaraRadera
  2. Jag vet. De tar aldrig slut. Och tur är väl det :)

    SvaraRadera