onsdag 13 oktober 2010

En alldeles... alldeles underbar morgon!

Jag vaknade upp för ett par timmar sedan, gnuggade sömnen ur ögonen, fick ordning på mina tankar och då kom ett litet pirr i magen. Just det! Mitt paket har ju kommit! Upp, gör mig i ordning (rätt slarvigt, vet inte ens om man kan kalla det göra sig "i ordning"), knäckebröd till frukost och en kopp kaffe (måste ha mitt kaffe!) sedan bar det iväg. När jag kom ut slogs jag av hur fint det var ute. Jag älskar verkligen hösten! Nu är det som finast, alla löven på träden och på marken, alla färger (jag är svag för röda löv).




I mitt efterlängtade paket fanns så följande böcker:

Lämna världen - Douglas Kennedy
Utrop - Céline Curiol
Den röda soffan - Michèle Lesbre
Bombyx - Anne Rambach
Därunder ett helvete - Claire Castillon

Någon som anar sig till ett tema?  ;)

Jag är så glad över det här paketet, böckerna verkar underbara och visst är de snygga också!? Som grädde på moset liksom. Så nu får Kings Det ta slut snart, jag har faktiskt en masssa andra bra böcker att läsa. Så idag ska här läsas!

Psst... Det fanns en liten bok till i paketet, men den kommer det mer om senare :)

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Vill bara tipsa om att vi instiftat ett nytt litteraturpris, Bokbloggarnas litteraturpris! Alla med bokblogg är välkomna att nominera till det. Läs mer här:
    http://www.breakfastbookclub.se/2010/10/11/bokbloggarnas-litteraturpris/

    Hoppas du vill vara med och nominera och rösta fram bokbloggarnas val av årets bok 2010.

    Priset kommer delas ut på Stora Kulturbloggprisets gala 27 november.

    SvaraRadera
  2. Nu när du har så mycket nytt, kul att läsa är det bara att önska dig god läsning.

    Visst är det undebart vackert med alla löven, både på träden och på marken.

    SvaraRadera
  3. Petra. Vad trevligt att du tittade in. Självklart vill jag vara med! Ska genast kolla upp hur det hela fungerar. Va roligt, ett litet projekt, precis vad jag behöver!

    Pia. Tack! Jag tror verkligen att de här böckerna är jättebra, måste "bara" läsa ut Det först...

    SvaraRadera