söndag 24 oktober 2010

Sköna söndag

Idag har det veckohandlats och då passade jag på att köpa Kobbs tesmak Lingonlängtan. Jag har inte smakat det innan, men oj vad gott det var! Det börjar bli dags för en mugg till nu. Plus att fortsätta läsa ur Jane Eyre av Charlotte Brontë. Jag har inte kunnat läsa så mycket i helgen, men av det jag har läst hittills så är den alldeles, alldeles underbar. Jag har en bra känsla om den här boken. Tror jag hittat en favorit om den fortsätter så här strålande bra.

Igår kväll såg jag Juno som gick på tv (av Jason Reitman). Jag har inte sett den innan. Det var ju ett fantastiskt skådespelargalleri, och jag gillade verkligen filmen, men (en liten spoiler är inkommande) jag gillade inte att mannen i förhållandet som skulle adoptera Junos barn ville skilja sig från sin fru och därmed var "vägarna öppna" för honom och Juno. Kom igen. Hon är 16. Nej, det tyckte jag förstörde lite för en annars fantastisk film! 

2 kommentarer:

  1. Låter som en perfekt söndag. Det är så de ska vara, lugna och sköna :)

    Min make tycker mkt om Juno, vi har den hemma i filmhyllan. Men jo, den är lite annorlunda ;)

    SvaraRadera
  2. Jag älskade filmen och vill se den igen, det blir nog till och med så att jag också köper hem den. Jag bara menade att just den delen när den vuxne mannen föll för den sextonåriga tjejen irriterade mig och det tillförde ingenting, så filmen hade i mina ögon mått bättre utan just den detaljen.

    SvaraRadera