torsdag 29 juli 2010

Den hemliga historien - Donna Tartt

Wow, vilken läsupplevelse! Jag är antagligen sist i bokbloggsvärlden med att läsa den här boken, så jag har läst hur alla ni andra har hyllat den till skyarna. En viss rädsla när jag började läsa i den för jag tänkte att den kanske inte kommer leva upp till de höga förväntningarna jag hade. Få böcker gör ju det när de är så hypade, med den här håller måttet. Jag förstår vad alla har pratat om, och jag följer i era spår och sätter den på en liten pedestal här hemma :)

Den utspelar sig i en collegemiljö och jag bar njuter när jag läser om Richard Papen och hans fem klasskompisar Henry, Bunny, Francis och tvillingarna Camilla och Charles. En bok jag aldrig ville skulle ta slut, så när jag hade typ 200 sidor kvar började jag läsa i små etapper för att så att säga suga på den goda karamellen, men det höll inte så länge. Jag ville bara läsa, läsa, läsa för att se vad som hände. Och nu är den läst. En underbar bok!

3 kommentarer:

  1. Du är inte riktigt sist ;) Jag har precis börjat på den och håller med om att den är jättebra :)

    SvaraRadera
  2. Hehe, jag tänkte instämma med Nea. Du är inte sist, jag är kvar också. Fast jag har faktiskt läst ca 100 sidor i den för längesen, men jag föll inte direkt för den som alla andra verkar gjort.. Ska ta tag i den igen någon gång! Däremot har jag läst Den lille vännen - underbar bok!

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att jag inte är den enda :)

    Nea, visst är den!

    Lisa, ge den en chans till. Det är den värd! Jag har Den lille vännen här hemma, jag köpte den 2004. Jag vet att jag läste halva men sen kom livet och skolan emellan och jag läste aldrig klart den, men jag kommer absolut läsa den nu. Synd att hon inte har skrivit fler böcker...

    SvaraRadera