söndag 11 juli 2010

Död tills mörkret faller - Charlaine Harris

Jag köpte de här tre snygga böckerna och tänkte att jag måste se vad all vampyr-hysteri beror på. Jag har inte läst om vampyrer sedan jag var liten tror jag. Jag har sett några avsnitt av True Blood, men inte så många. Och det är jag glad över nu!

Jag har nu läst Död tills mörkret faller och jag blev förtrollad! Jag tyckte den började ganska svagt, men det kom jag snabbt över. Jag blev kär i Sookie Stackhouse och jag älskade hennes förhållande med Bill. Det händer grejer hela tiden så det är väldigt svårt, om inte omöjligt, att lägga ifrån sig boken. Det är ju extra roligt att Alexander Skarsgård spelar Eric, och jag måste säga att det här är en av gångerna det inte skadade att ha ett ansikte framför sig när jag läste. Han passar perfekt i rollen som Eric. Jag kommer däremot inte ihåg hur Sookie och Bill ser ut, och det tror jag är ett plus(?).

Åh vad jag är glad att jag köpte tre på en gång. Man vill bara läsa en till och en till och en till... Men jag brukar inte läsa böcker i en serie i rak följd, och det kommer jag inte göra nu heller. Men jag kommer definitivt läsa nästa del snart! Jag är också sugen på att beställa hem första säsongen av True Blood, men är det någon som vet hur många böcker som täcks i den?

Jag har definitivt (lite sent) också drabbats av vampyrfebern!

2 kommentarer:

  1. Första boken motsvarar första säsongen och den andra andra säsongen osv.
    Jag funderar också på att köpa böckerna som sommarläsning.
    /Mii

    SvaraRadera
  2. Tack! Då ska jag nog beställa hem första säsongen ganska direkt :) Hoppas det innebär att det kommer göras många fler säsonger av serien!

    Jag tyckte det här var perfekt sommarläsning! Jag rekommenderar varmt (hihi) dessa böcker i dessa tider. Och de nya omslagen är ju så snygga också...

    SvaraRadera