onsdag 28 juli 2010

Rolig lista från Bokbabbel

Måste bara länka till det här underbara inlägget av Bokbabbel som är en lista över hur man känner igen en bokmal.

Ett tillägg till listan är att i varje diskussion man deltar i få in meningen "Åh, jag läste nyss en bok som tog upp precis det här..." Alltid lika populärt...

Och när jag ändå håller på kan jag länka till ett annat inlägg hon skrev, en lista med 25 skäl (eller bortförklaringar) till att köpa en bok.

Igenkänningsfaktorn är hög på båda listorna...

4 kommentarer:

  1. Jag gillar listan med 25 skäl (bortförklaringar) till att köpa en bok. Känner igen flera av replikerna.

    SvaraRadera
  2. Just att hänvisa till böcker jag nyss läst gör jag allt för ofta. Får verkligen bita mig i tungan ibland, då alla kanske inte är lika bokfixerade som jag.

    SvaraRadera
  3. Haha, jag med. Mina systrar rullar nästan med ögonen nuförtiden när jag säger så. Fattar inte varför :)

    SvaraRadera