torsdag 22 juli 2010

Oh happy days

Igår lämnade jag in den sista och största uppgiften till den sommarkursen jag läser. Jag gjorde en analys av filmen The Last King of Scotland. Kursen har varit både rolig och intressant, men jag har inte kunnat läsa hur mycket jag velat i mina skönlitterära böcker. Jag har varit så avundsjuk på alla ni andra som har haft semester och bara kunnat läsa när ni vill och hur mycket ni vill. Men så idag, min första helt lediga dag (jag har haft dagar när jag inte pluggat, men då har jag kännt att jag borde plugga) den här sommaren, har jag bara kunnat försvinna in i den helt underbara boken jag håller på att läsa. Jag har suttit ute på balkongen och bara läst och läst, och när jag inte kände för det längre gick jag in och la mig på sängen och läste och läste. Precis så som man kommer ihåg att det var på somrarna när man var liten.

Jag har också kunnat uppdatera mig på läsandet av alla bloggar jag följer, och jag blev så glad när jag såg att Lilla O, som tydligen heter Linda (!) har startat en ny blogg (enligt O) och där ska hon snabbt köra igenom sitt Bokfrågornas ABC från början till slut en gång till, och jag vill så gärna vara med! Jag har tänkt att det är så synd att jag inte var igång med mitt bloggande när hon startade denna underbara frågeserie, för jag tycker hon har gjort det helt enastående. Och nu, änglarna ler mot mig idag, ska hon köra den från början så alla vi som ännu inte varit med får en chans till. Tack Linda!!

Det är för dagar som den här som sommaren är uppfunnen :)

4 kommentarer:

  1. Tack själv för att du vill hänga på!

    SvaraRadera
  2. Tro mig, det är ett sant nöje :)

    SvaraRadera
  3. Jag hade inte heller startat min blogg när hon hade alfabetet förut så jag funderar på att vara med nu också. =)

    SvaraRadera
  4. Gör det! Jag tycker det verkar jättekul!

    SvaraRadera