måndag 3 maj 2010

Borta för alltid - Harlan Coben

Will bor tillsammans med sin stora kärlek Sheila. Han har en syster och en bror. Brodern har inte setts till på elva år, då han anklagades för att ha dödat Julie, en före detta flickvän till Will. Familjen tror att Ken (brodern) är död. Varför skulle han annars inte hört av sig under alla dessa år? Wills mamma är väldigt sjuk i cancer och innan hon dör berättar hon att Ken lever och att han är oskyldig. Will vet inte vad han ska tro, mamman går ju på många starka mediciner. Men efter hennes död sätter han sig ner med Sheila och går igenom några av mammans ägodelar och hittar ett kort på Ken som är taget efter det att han försvann.

Så en morgon när Will vaknar är Sheila försvunnen. Allt hon har lämnat efter sig är en lapp där det står att hon älskar honom för alltid. Will bestämmer sig för att göra allt för att hitta henne, ta reda på vad det är som pågår. Han inser snabbt att det inte är mycket han egentligen känner till om Sheila...

Vilken bra bok det här är! Det är min första bok av Harlan Coben och jag är mäkta imponerad. Historien utvecklar sig på ett förundrande sätt. Boken är otroligt spännande med flera vändningar, så man kan helt enkelt inte sluta läsa. Jag har en bok till av Coben i min bokhylla som inte är läst än, men det kommer inte räcka. Jag vill läsa allt av den här författaren! Ett samlingsprojekt har inletts :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar