fredag 14 maj 2010

Film, film, film

Jag har varit på västkusten i veckan med en kompis och hade tänkt att jag skulle hinna läsa massor, men det gjorde jag så klart inte. Vi tittade däremot på några filmer.

Jag såg Baz Luhrmanns Australia. Hugh Jackman och Nicole Kidman är strålande bra och snygga, och filmupplevelsen var väldigt känsloladdad för mig även om det var andra gången jag såg den. Naturen är hisnande vacker och det skulle vara häftigt att åka till Australien och uppleva den i första hand.

The Women av Diane English. En ganska kändisfylld film med bl. a. Meg Ryan, Annette Bening (som spelar en underbart tuff och härlig kvinna), Eva Mendes, Debra Messing, Jada Pinkett Smith, och Bette Midler är med på ett litet hörn. En ganska mysig film, men absolut inget utöver det vanliga. Förrutom att det inte var några killar med i filmen! Bara kvinnliga skådespelare och kvinnliga roller. Fram för fler sådana filmer!

Sedan blev det också en genomtittning på Björn Gustafssons Ett livsverk. Roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar