måndag 27 december 2010

Vad läser du?


Jag är den första att erkänna att den här julen blev det inte mycket läst. 30 sidor tror jag det blev till slut...
Men den boken jag läser är denna. Den amerikanska flickan av Monika Fagerholm. Och det beror verkligen inte på boken att jag inte har läst mer. Det är den första boken jag läser av Fagerholm, men jag är redan fast. Den drar igång direkt och språket är så fint. Så nu, i mellandagarna, drar min "julläsning" igång på allvar. Jag kan ju också erkänna att jag har tjuvstartat lite i Lilla stjärna. Och jag som inte brukar läsa två böcker samtidigt, men jag kunde inte hålla mig. Den låg där och ropade och till slut fick den komma till mig :)

4 kommentarer:

  1. Men vad bra, nu kom jag på att jag har "Den amerikanska flickan" liggandes någonstans här hemma. Ska bli kul att höra vad du tycker om den, och jag ska nog ge mig i kast med den snart själv också.

    SvaraRadera
  2. Det är alltid kul att höra vad andra personer tycker om böcker man själv har läst, så läs den snart du också, så får jag höra vad du tycker :)

    SvaraRadera
  3. Jag började på "Den amerikanska flickan" för ett år sedan, men så kom det någon annan bok emellan och jag kom av mig. Det var synd för den verkade riktigt bra. Jag borde ta upp läsningen av den igen! Det blir roligt att läsa dina tankar om den när du kommit lite längre!

    SvaraRadera
  4. Det är så jobbigt när man kommer av sig, man vet inte riktigt om man ska läsa om eller fortsätta där man slutade fast man inte kommer ihåg allt...

    Jag tycker också att Den amerikanska flickan verkar väldigt bra, det luktar ny favoritförfattare lång väg. Jag kan säga redan nu att jag förstår hypen!

    SvaraRadera