torsdag 23 december 2010

Försoning

Jag såg precis Joe Wrights film Försoning som är grundad på Ian McEwans bok med samma namn. Keira Knightley är med vilket jag gillar. Jag älskar henne. Förlåt mig nu, men jag tycker filmen var bättre än boken. Jag läste boken för något år sedan och jag tyckte den var ganska tråkig. Det var en sådan där bok där handlingen var fantastisk, men jag tyckte boken var otroligt tråkig att läsa. Filmen hade ju därför i mina ögon all chans att lyckas underhålla mig, och det gjorde den verkligen! En otroligt fin film!

Ian McEwan hyllas bokbloggosfären över, och jag undrar vad jag har missat. Det här kanske inte ses som en av hans bättre böcker? Jag funderar i alla fall på att ge honom en ny chans och min fråga blir då; Vilken ska jag läsa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar