fredag 17 december 2010

En läsutmaning avklarad

För ett par månader sedan gick jag in i Zachans läsutmaning Svenska klassiker. Jag hade tänkt att läsa fyra svenska klassiker innan jul. Jag har nu läst tre, och jag tror bestämt att jag är nöjd med resultatet och är beredd att klassa det här som en lyckad läsutmaning. De böcker jag läst är följande (klicka på titeln för att läsa vad jag skrivit om boken):

Gösta Berlings saga av Selma Lagerlöf
Kallocain av Karin Boye
Doktor Glas av Hjalmar Söderberg

Det har överlag varit tre väldigt bra läsupplevelser, men det kan jag ju säga, att jag hade nog inte läst ut Gösta Berlings saga om det inte hade varit för läsutmaningen. Den var seg på sina ställen, men sedan ibland glimmade även den till. Kallocain och Doktor Glas var underbara, var och en på sitt sätt, och det var tack vare läsutmaningen jag äntligen tog mig för att sätta mig ner och börja läsa dom, och det är väl det som är meningen med läsutmaningar?! Alltså är jag nöjd med resultatet och härmed avslutar jag denna utmaning för min skull. Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar