onsdag 29 december 2010

Dexter - my man

Just nu har jag tid på mina händer som skulle kunna gå till att läsa, läsa, läsa. Men jag har inget sådant där underbart läsflyt just nu. Nej, i stället har jag fastnat framför Dexter. I höstas köpte jag säsong 3 som jag ännu inte har sett, varken på tv eller på dvd. I och med att det var ett tag sedan jag såg de första två säsongerna tänkte jag börja från början. Och det ångrar jag inte för en sekund! Just nu är jag på första säsongen och jag njuter verkligen. Jag älskar Dexter och allt som har med serien att göra. Jag älskar det ganska lugna tempot i serien, jag älskar att höra Dexters tankar, jag älskar alla små underfundigheter och jag älskar alla karaktärer i serien. Vad jag inte vet om jag älskar är böckerna som serien är baserad på, men jag har börjat bli lite sugen... Vad säger ni? Är böckerna bra? Eller ska man hålla sig till serien?

2 kommentarer:

  1. Tyvärr har jag inga svar men undrar samma sak. Är väldigt förtjust i serien och vet inte om böckerna kan leva upp till det...Det brukar vara tvärt om!

    SvaraRadera
  2. Ja, det brukar ju det, det är därför jag blir lite nyfiken ändå. Men det kanske är dumt att läsa om något som redan fungerar så bra som serie!?

    SvaraRadera