fredag 3 december 2010

Blod, svett och tårar

Så var det igår att komma hem! De har i veckan lagt om golvet i min lägenhet. Innan det hade jag packat ner ungefär hälften av mina böcker, och jag hade packat dom i en viss ordning, så jag visste hur jag hade det. Jag har tre stora hyllor och jag hade sagt till dom att det viktigaste var att de inte blandade böckerna hyllorna emellan. Inga problem, sa dom. Det var också bestämt att jag skulle packa upp mina böcker och filmer och serie-boxar själv. De hade sagt att de skulle städa och allt, jag skulle inte behöva göra någonting själv. Ja, eller hur!?!

Igår kom jag hem och jag blev gråtfärdig och jättearg. Det var damm överallt. Sådant där damm det kommer ta veckor att bli av med. I allt damm har de ställt upp mina böcker i filmhyllorna, serie-boxarna i bokhyllorna, böckerna hade de packat upp (nästan alla) och de stod huller om buller överallt. De tänkte säkert att "åh, vad bra, nu hann vi till och med ställa upp böckerna, nu slipper hon göra det" medans jag tänkte "åh, hjälp, jag kommer aldrig få ordning på det här igen!!". Som tur var vad min mamma med mig hem, så hon hjälpte mig med att få bort det mesta dammet, och att få filmerna och serie-boxarna på plats. Alla böcker är uppställda i bokhyllorna, men det är INGEN ordning bland dem. Mamma gjorde dock ett jättejobb, så tack mamma!

Nu är det "bara" till att sortera böckerna. Böcker av samma författare står överallt, spridda över tre billy-bokhyllor. Lästa och olästa böcker är helt blandade. Jag vet inte ens var jag ska börja någonstans, eller om jag bara ska gilla läget, i alla fall för ett tag. Jag vet inte, men idag orkar jag nog inte...

2 kommentarer:

  1. Men shit, vad jag lider med dig! Kan du inte ta en bokstav om dagen, lite julkalender-style?

    SvaraRadera
  2. Jag har börjat nu, tre hyllplan är gjorda. Har insett att jag nog ska köpa till fler hyllplan, och då passar det ju att sortera efter det nu när det ändå är oordning. Men kul är det inte. Kan fortfarande inte skratta åt det...

    SvaraRadera