lördag 4 september 2010

En himla massa böcker

Jag var inne på bloggen a fraction of the web och läste det här inlägget. 129 864 880 böcker! Att det hittills i historien har skrivits 129 864 880 böcker! Man får ju lite lätt ångest. Och jag tycker att min litteraturlista till min kurs Litteraturvetenskap A är lång... Det är ju ingenting!

Finns ju inte en chans att hinna läsa 129 864 880 böcker, och visst en hel del av dom är nog dåliga, men ändå! Tänk vad många bra böcker som finns som jag aldrig kommer hinna läsa!

4 kommentarer:

  1. Hihi, ja det är inte lätt att vara boktokig i denna värld med alla olästa böcker.. Men man får väl hoppas att man nosar upp de bästa och hinner läsa dem! :)

    SvaraRadera
  2. Så sant som det är sagt :)

    SvaraRadera
  3. Och inte blir det lättare för att de dära författarna envisas med att fortsätta skriva böcker.. känner en viss bokstress inför varje ny säsong det släpps nya böcker :)

    SvaraRadera
  4. Hahaha, jag vet! Listan på vad man vill läsa bara växer och växer. Att den aldrig tar slut har jag lärt mig, men den blir ju aldrig kortare heller :)

    SvaraRadera