tisdag 31 augusti 2010

Bring it on!

Det börjar bli löjligt mycket kurslitteratur till Litteraturvetenskapen. Det här är de jag har hittills. (Alla är inte till första delkursen, det är en del skönlitteratur här som ska läsas till de kommande delkurserna. Jag har köpt hem några och hade några hemma redan.)


(Ursäkta, jag vet att bilden är lite suddig...)

Jag blir både sugen, inspirerad och lite rädd när jag ser allt som ska läsas, men hittills måste jag säga att det är inga tråkiga böcker. De är intressanta och roliga!

5 kommentarer:

  1. Jag håller med dig och jag är tämligen säker på att listan hade kunnat kortas ner med ungefär hälften utan att vi skulle riskera att missa något väsentligt. Men så är livet som student, man läser det som läraren säger åt en helt enkelt :-)

    SvaraRadera
  2. Gisses vilken diger hög med kursböcker.

    När jag pluggade för ett antal år sedan hade vi inte mycket kursliteratur alls, men det är nog typiskt för tekniska utbildningar. Jag är med andra ord en boktokig civilingenjör. Men någon ska vara det också :-)

    SvaraRadera
  3. Annika, lärarens förslag är min lag :)

    Pia, jag läste ma/no innan (vilket jag kanske kommer fortsätta med senare) och då var det inte alls lika mycket litteratur, men det hör väl till detta ämnet :) En boktokig civilingenjör alltså, någon gång ska vara det första för allting ;)

    SvaraRadera
  4. Gud vad sugen jag blev nu på att gå nån kvällskurs i litteraturvetenskap... (hur jag nu ska hinna...orka...och om det ens finns?)

    Jag fick inte läsa sådär roliga böcker på min utbildning inom juridik... ;)

    SvaraRadera
  5. Jag har bara precis börjat, men än så länge är det utan tvekan den roligaste och mest intressanta kursen jag läst! Jag rekommenderar varm att läsa något liknande!

    Jag läser helt på distans och på halvfart vilket gör att jag kan läsa när det passar mig, det kanske du också skulle hinna?

    Och böckerna är roliga. Jag blir lite stressad när jag ser allt som ska läsas, men så fort jag slår upp en bok är det bara kul. Jag vill läsa allt :)

    SvaraRadera