måndag 30 augusti 2010

Oz

Just nu är det överväldigande mycket kurslitteratur som ska plöjas, och då blir det inte att jag läser skönlitteratur när jag vill ta en liten paus. Perfekt att ta till då är dvd-boxar! Så jag har börjat titta på den väldigt bra serien Oz. Har sett många av avsnitten när de gick på tv, men det var länge sedan. Nu har jag börjat titta från början och ska se alla i rätt ordning. Jag har boxen med alla avsnitt, och den är så fin så fin. Se bara:
Först ser den ut så här
Sedan tar man av omslaget
Och då framkommer denna underbara bild

6 kommentarer:

  1. Numera läser jag bara mina deckare när jag har gått och lagt mig ... den lässtunden prutar jag inte på! :-)

    Hur långt har du kommit i läsningen?

    SvaraRadera
  2. Nu håller jag på med Litteraturhistoriens grundbegrepp. Är på kap 4. Har läst 1-3 och har en tredjedel kvar på kap 11. Har läst halva Vad är litteraturvetenskap?. Har inte ens börjat på dikterna i TSS.

    Hur går det för dig?

    SvaraRadera
  3. Jodå, det går helt klart framåt: jag har läst Vad är litteraturvetenskap, Litteraturhistoriens grundbegrepp och håller nu på med kapitel 1 och 2 i Lyrikens liv. Dessa ska läsas klart i em. Därefter blir det till att läsa dikterna ur TSS... Pust, ingen rast, ingen ro :-)

    SvaraRadera
  4. Vad långt du har kommit. Bäst att jag sätter fart :)

    Var inne nu på WebCT, det är massa jag inte läst som ska diskuteras nästa vecka. Kunna analysera och jämföra dikter och en massa sånt...

    SvaraRadera
  5. Fin Oz-box! Jag kollade också när serien gick på tv för en massa år sedan! :)

    SvaraRadera
  6. Ja, den gick ju rätt sent på kvällarna och jag kallade det alltid för perfekt natt-tv, och jag har fortfarande inte hittat någon serie som passar så bra som natt-tv. Men jag kan säga att det är bra dags-tv också! Jag är helt fast här hemma :)

    SvaraRadera