tisdag 17 augusti 2010

Var är alla killar?

Jag följer en hel del bokbloggar, och nästan alla är skrivna av tjejer. Missförstå mig inte, det är trevligt, men var är killarna någonstans? De läser väl också!? Är det det att de inte bloggar om det? Eller har jag helt enkelt lyckats med att missa dom bloggarna?

Nu efterlyser jag i alla fall bokbloggar skrivna av killar. Är du en kille med en bokblogg? Eller följer du en bra bokblogg skriven av en kille? Skriv gärna i kommentarerna så ska jag genast bege mig ut i datavärlden och se vad alla killar läser och gillar!

10 kommentarer:

  1. Du har helt rätt i att det mest är tjejer som bloggar om böcker (vad jag har sett i alla fall) men en kille deltog i alla fall i jerkan för två veckor sedan: http://danielsbokblogg.blogspot.com/, men han har du kanske redan koll på? :-)

    SvaraRadera
  2. Och Petter på Butter tar ordet!

    SvaraRadera
  3. det här har jag också funderat på, men här är några:

    http://literature-connoisseur.blogspot.com/

    http://hanssonsblogg.wordpress.com/

    SvaraRadera
  4. Jag har undrat var männen är i kulturvärlden över huvudtaget, men nu har jag hittat svaret. De är på webhallen. Där står de och spelar tv-spel ihop och köper sladdar. Jag har sett det med egna ögon. Där var det inte en kvinna så långt ögat når, förutom jag då.

    SvaraRadera
  5. Jag är kille och bloggar om böcker.

    SvaraRadera
  6. Annika, jo jag har varit där inne och tittat lite, men får nog ta att kolla upp närmare :)

    Enligt O och Mind the book, ska genast kolla upp dom!

    Kafka på jobbet, hahaha så sant så sant. Och gör de inte det sitter de med sina online-spel. Jag har inte riktigt lärt mig att förstå charmen med det än :)

    Illusionernas blogg, dig följer jag faktiskt redan! Gillar din blogg!

    SvaraRadera
  7. Här! Även om jag inte är en så hyperaktiv bloggare (jag skriver varken recensioner av varenda bok jag tittar på, eller skickar runt utmaningar och små paket), så finns jag iallafall.

    SvaraRadera
  8. Vi läser. Och vi har inget behov av att berätta om det för någon.

    SvaraRadera
  9. Johan, kul att veta att du finns där ute. Ska kolla upp din blogg! Man måste inte vara hyperaktiv som du säger, det är bara trevligt att läsa olika bloggar om olika böcker och läsupplevelser :)

    Johannes, jag tvivlar inte på att ni läser frågan var om 'ni killar' bokbloggade. Jag tycker det är trevligt att diskutera vad jag läst med andra, men jag kan förstå om inte alla känner så.

    SvaraRadera