måndag 16 augusti 2010

Bokbloggsjerka

Annika har en bokbloggsjerka som är till för att hjälpa till att hitta till nya bra bokbloggar. Denna vecka frågar hon vilken genre vi konsekvent vägrar att läsa och varför.

Jag vill tro att jag läser ganska brett. Håller helt klart med Annika om Harlequinböckerna. Det har jag nog aldrig läst någon, och jag kan inte säga att jag skulle vilja ändra på det :)

Sedan finns det genrer som till exempel sci-fi där jag bara läst någon enstaka bok, men det beror inte på att jag nödvändigtvis tror att de ska vara dåliga, bara att det är något annat som har lockat mer.

2 kommentarer:

  1. Jag har kommit på fler genrer så här i efterhand som jag konsekvent vägrar att läsa, nämligen dikter och noveller.

    Dikter kommer jag dock inte att kunna undvika så länge till! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag älskade dikter för några år sedan, men det har fallit bort någonstans på vägen så det ska bli kul att ta upp det igen.

    Noveller läser jag heller nästan aldrig, men jag vill läsa noveller och har köpt hem ett par böcker. Det har bara inte blivit av att jag läst dem än...

    SvaraRadera