söndag 22 augusti 2010

Då var stunden kommen

Förra sommaren köpte jag Brott och straff av Fjodor Dostojevskij, men jag läste den aldrig. Nu är det dags. (Den ingår i kurslitteraturen till Litteraturvetenskapen. Inte i den första delkursen i och för sig, men det är så mycket som ska läsas så jag måste nog grunda lite nu innan. Speciellt de som jag tror kan ta lite tid att läsa. Som den här boken.) Det är en bok jag vill läsa, men jag gillar aldrig att läsa under tidspress, så jag börjar i tid. Ger den de bästa förutsättningar jag kan för att gilla den.

Vad säger ni? Har ni läst den? Gillade ni den? Kommentera gärna, och lägg din röst i den högra spalten!

4 kommentarer:

  1. Jag hade hoppats att du hade läst fel på litteraturlistan, men icke sa nicke: där under moment tre finns Brott och straff minsann.

    Jag har inte läst den själv, men min syster gjorde det och hon upplevde den som svårläst. Jag föredrar att vänta med den tills det så blir dags. Litteraturlistan är så massiv så jag måste beta av dem under respektive moment annars kommer jag inte ihåg vad jag har läst, än mindre skulle jag klara av att göra en analys i efterhand :-)

    SvaraRadera
  2. Min syster läste lite mer än halva. Hon sa att den var jätteseg. Insåg då att det är bäst att börja, det är ju så många böcker på läslistan...

    Jag vet, jag kommer nog också glömma lite, men det är så många och jag vill läsa alla, så då är det bättre att läsa några lite tidigare och sedan uppdatera sig, än att inte läsa alls...

    SvaraRadera
  3. Jo, det kan du ju ha rätt i förstås :-)

    SvaraRadera