lördag 11 september 2010

Bokgeografi - Island

Turen har kommit till Island. Linda på bloggen Enligt O undrar:

1. Berätta om en bok du läst som utspelar sig på Island eller är skriven av en författare med anknytning dit.

2. Berätta om en författare som på något sätt har anknytning till Island. Var så långsökt som du vill, men motivera gärna ditt val.

3. Berätta om en bok av en författare som anknyter till Island, som du inte läst, men är nyfiken på.

Jag är ledsen Linda, jag vet inte om jag läst något av en isländsk författare. Shame on me! Men jag kommer kolla runt vad ni andra bokbloggare har svarat och se om jag kan få några tips som lockar. Lite pinsamt att inte ha läst något, men men, så är det....

2 kommentarer:

  1. Äh, varför är det pinsamt? Det verkar vara många udda författare om man läser andras inlägg. Jag tycker att du ska försöka dig på Sommarljus, den är bra!

    SvaraRadera
  2. Den ska jag kolla upp :)

    Pinsamt och pinsamt, men det är ju ett land som ligger oss ganska nära (geografiskt sätt i alla fall) och då känns det lika sådär att inte ha läst någonting därifrån...

    SvaraRadera