onsdag 22 september 2010

Citat av Mark Twain

Jag har inte läst Mark Twain ännu, men det finns en hel del citat på nätet av honom. Här följer några (som jag hittade här):

"De flesta författare betraktar sanningen som deras dyrbaraste ägodel; de är därför snåla med att utnyttja den."

"En klassiker är en bok som folk berömmer, men inte läser."

"Det finns tre slags lögner: lögner, förbannade lögner och statistik."

"Skjut inte upp sådant till i morgon som precis lika gärna kan skjutas upp till i övermorgon."

Och så tre som jag tycker hör ihop:

"Arbete består av allt som kroppen tvingas att göra, och lek består av allt som kroppen inte tvingas att göra."

"Jag tycker inte om arbete, inte ens om någon annan utför det."

"Det arbete som jag utförde blev av bara för att det var en lek. Om det hade varit arbete, skulle jag aldrig ha utfört det."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar