söndag 26 september 2010

The Event

Söndagar (speciellt kvällarna) är ju som gjorda för tv-serier. Bra tv-serier! Och vet i  katten om inte svt har gjort det igen. Ikväll visade de första avsnittet av den nya serien The Event. Och det jag gillar allra mest är att denna serie började visas i måndags i USA. För en gångs skull visar inte svensk tv programmen ett eller två år efter de har visats i USA. Det är svårt att säga hur pass jag gillar The Event efter ett avsnitt, men jag kommer definitivt se det andra avsnittet nästa vecka.

Så, tack allas vårat svt!

3 kommentarer:

  1. Jag såg det också och tyckte det verkade bra! Det känns bra att SVT verkar ha hittat en bra TV-serie att sända!!!

    SvaraRadera
  2. Jag har också saknat en bra söndagsserie i stället för massa trötta polisfilmer och vi satt naglade framför den lovande starten. Hoppas det håller i fortsättningen och att bolaget vågar vägra göra det till en evighetsserie! (även om jag var Lost trogen ända till slutet) :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker svt brukar hitta bra serier. Det var ju trots allt de som sände Vita huset och Sopranos. Två av mina favoriter! Och hur mycket är det inte värt att slippa reklamen!?!

    Ja, det gäller att veta när man ska sluta! Det gör mig inget om det blir många säsonger av en serie, tvärtom. Bara man förnyar serien, utvecklar den, och inte ältar samma gåta tills man inte längre orkar bry sig...

    SvaraRadera