söndag 19 september 2010

Det är något speciellt i luften

Ja, det är något speciellt med Valdagen! Jag gick upp på morgonen, åt ett par knäckebröd och sedan traskade jag iväg till vallokalen. Vädret var perfekt, hösten när den är som bäst. Kallt, lite blåsigt, blå himmel och några fina gula och röda löv på marken. Jag röstade, jag var först i min vallokal! Lite roligt. Jag fick kontrollera lådan så att den verkligen var tom! (Lite löjligt kanske, men det behövs inte mer för mig.) Sedan gick jag hem och nu dricks morgonkaffet. Så mysigt!

Åh vad jag hoppas att alla ni andra där ute verkligen går och röstar! Det är något fint som vi ibland tar för givet, men tänk om vi inte kunde rösta. Hur det skulle kännas... Usch! Och sedan är det ju faktiskt så att om man inte röstar får man inte klaga. Om man inte vet vad man vill rösta på kan man ju alltid rösta blankt. Det viktiga är att man går dit och gör sin röst hörd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar