söndag 12 september 2010

Bokbloggsjerka

Annika frågar i veckans bokbloggsjerka vilken min nuvarande favorit bland "ny för mig" författare är.

Den senaste är ju Delphine de Vigan. Jag läste hennes bok No och jag i veckan, och jag älskade den! Problemet är bara att hon har i och för sig skrivit fler böcker, men de är inte ute på svenska än.

En nygammal bekantskap är Stephen King. Jag läste lite av honom för kanske tio år sedan, och jag vet att jag gillade honom, men av någon anledning har jag inte läst honom sedan dess. Tills jag för ett tag sedan läste Benrangel, och nu är jag fast! Jag köpte genast fler böcker av honom som ska läsas och som jag tror kommer gillas. Passade ju alldeles utmärkt i tiden också då hans böcker nu kommit ut i nytryck :)

6 kommentarer:

  1. No och jag vill jag också läsa! Den står i hyllan och pockar på uppmärksamhet, nu kanske jag lyssnar mer på den.

    SvaraRadera
  2. Jag hade den stående i min hylla i nästan ett år. Jag ångrar inte för en sekund att jag tog upp den! Lyssna på den! (Eller läs den...) :)

    SvaraRadera
  3. Benrangel hade jag tänkt låna för en tid sedan men den fanns inte inne, eller rättare sagt biblioteket hade inga planer på att beställa hem den. Inte just då i alla fall och i ärlighetens namn gjorde det ingenting då jag har begränsat med tid att läsa just nu :-)

    Hur går det med studierna för dig?

    SvaraRadera
  4. Jag har aldrig läst King, men sett någon av filmerna som liten. Har dock aldrig fastnat för(eller förstått mig på) skräck-genren.

    SvaraRadera
  5. Fast det vill jag nog påpeka att Stephen King är åh, så mycket mer än skräck!

    SvaraRadera
  6. Pssst ... kolla in det här: http://alkb.se/beautiful-bloggers-award

    SvaraRadera