tisdag 15 februari 2011

Bokfrågornas ABC - del 29

Jag är nu framme vid slutet av alfabetet i Enligts O:s bokfrågornas ABC, så här kommer mina svar på bokstaven Ö.

1. Berätta om en bok medövernaturliga inslag.

Offerrit av Johannes Källström. En spännande bok där man hela tiden vet vem skurken är, men vad är det de gör egentligen? Och varför gör de det? Jag har skrivit mer om den här.

2. Berätta om en bok som innehåller en viktig överenskommelse.

I Det av Stephen King ingår huvudpersonerna en överrenskommelse att de ska komma tillbaka och kämpa mot Det om Det inte är dött. Boken är bra till viss del, men jag var ganska upprörd efter att jag läst ut den...

3. Berätta om en bok som innehåller en rejäl överraskning.

Jag läste min första bok av Harlan Coben i våras och jag älskade den. Jag läste Borta för alltid och boken tog många vändningar, och jag kunde bara inte sluta läsa!

4. Vilka tre böcker står överst på din önskelista?

Nyligen fick jag hem ett väldigt efterlängtat bokpaket med många böcker jag länge trånat efter. Ännu ett sådant paket är på posten just nu, på väg hem till mig (antagligen kommer det idag, yeey!). Men, på gott och ont, önskelistan bara växer och växer oberoende av hur många böcker man köper! Jag skulle till exempel gärna vilja ha 2666 av Roberto Bolaño, Freedom av Jonathan Franzen och Suitable boy av Vikram Seth.

2 kommentarer:

  1. Rejäla tegelstenar du suktar efter! Kul att du svarat på alla frågor.

    SvaraRadera
  2. Ja, det har du rätt i. Det tänkte jag inte på! Kanske är därför jag ännu suktar efter dom, och inte riktigt slått till än. Jag är inte rädd för tjocka böcker, men ett par av de här är ju faktiskt riktigt tjocka :)

    SvaraRadera