torsdag 17 februari 2011

Alldeles, alldeles underbar!

Det är konstigt det här med förväntningar ibland. Jag vet inte vad jag hade väntat mig när jag började läsa Tidsresenärens hustru, men jag hade ju hört många lovord, och jag trodde det skulle vara en bok jag skulle gilla. Det är veckans underdrift! Jag älskar den här boken. Den är ju helt fantastisk. Idag har jag spenderat flera timmar med Clare och Henry och jag har befunnit mig där, med dom. Boken känns äkta och ärlig, inte riktigt så rosenskimrande som jag var rädd att den skulle vara. Jag börjar redan nu sjunga med i hyllningskören för Audrey Niffenegger trots att jag ännu bara läst en halv bok av henne...

9 kommentarer:

  1. Jag sa ju det :) Ut och köp Själens Osaliga Längtan också! Eller ännu hellre på engelska, Her Fearful Symmetry.

    SvaraRadera
  2. Jag har varit skeptiskt ganska länge men nu kanske det faktiskt är dags att läsa och pröva själv.

    SvaraRadera
  3. Cia, Ja, du gjorde ju det. Från och med nu kommer jag lyda din minsta vink ;)

    Joanna, Gör det! Jag fattar inte att jag inte tagit upp och läst den tidigare. Att den bara har legat här hemma i veckor och veckor...

    SvaraRadera
  4. Haha, jag stämmer in med Cia: vad var det vi sa? ;) Den är helt underbar. Tips: när du läst klart boken: köp filmen ;) Jag såg den i veckan. Den är bra även om det är som alltid: boken är bättre. Men det är kul att få se allt visuellt.

    SvaraRadera
  5. Ännu en skeptiker som efter läsning stämmer in i hyllningskören. Filmen väntar jag nog ett tag med, men jag ser den gärna.

    SvaraRadera
  6. Zachan, Ja, filmen vill jag absolut se, vill bara få lite distans till boken först, annars blir det bara pannkaka av alltihopa...

    Enligt O, Precis lika tycker vi i den här frågan då :)

    SvaraRadera
  7. Ja, Audrey N är grym. Så är det bara.

    SvaraRadera
  8. Vad kul att du också tyckte så mycket om den! Det är en sådan där bok, tyckte jag, som man gärna vill prata med andra om!

    SvaraRadera
  9. Magnus, Jag håller fullständigt med!

    Boktokig, Jag har inte läst ut den än, så nu vill jag inte prata för mycket om den utan bara njuta och läsa, men efteråt är det absolut en bok jag skulle gilla att prata om :)

    SvaraRadera