lördag 26 februari 2011

En bok är ingen bok

Okej, nu får ni vara snälla mot mig, ty jag har syndat. Jag har idag, tre dagar efter mitt inlägg om att jag inte är sugen på bokrean, gjort just det. Handlat på bokrean. Men! Bara en endaste liten bok. En engelsk pocket för 39 kronor. Så man kan ju knappast säga att jag köpte den, utan snarare att jag nästan fick den. Och det var bara den enda. Jag köpte fler böcker, även det pocketar, fast på svenska men de var till fullpris. Men i mitt försvar (ett till) kan man ju knappast kalla en ynka liten pocket att shoppa loss. Så jag håller fast vid mitt tidigare uttalande; jag har inte varit sugen på bokrean i år, och jag har inte shoppat loss på den...

2 kommentarer:

  1. Det hade varit synd om den stackars engelska pocketboken om den skulle åkt hem alldeles ensam i påsen. Det är inte bra för böcker att vara ensamma.

    SvaraRadera
  2. Jag håller helt med! Tänker alltid på det när jag handlar böcker :)

    SvaraRadera