måndag 14 februari 2011

Min helg på kusten


Nu har jag kommit hem efter en helg på västkusten. Visst är det fint? Älskar miljön där. Och den här tiden på året är allt så lugnt och skönt. Jag vet att det ser varmt ut på kortet, men det var så kallt så kallt och blåsigt, så jag hoppade ur bilen tog några kort på den här utsikten, och sedan in i bilen igen. Vi åt fisk (vad annars?) och mös vid en brasa inne både på kvällen och på morgonen. Så mysigt! Det blev inte så mycket läsande som jag trott, men vad gör väl det egentligen? Jag har hunnit börja i Tidresenärens hustru, men inte kommit in i den på riktigt än. Ska läsa nu efter frukosten en lite längre stund, så jag verkligen kommer in i den. Nu, blir det frukost och kaffe!

4 kommentarer:

  1. Vilken underbar bild! Himlen havet och kustens karga natur! Sverige i sin glans! Du är en läsande kvinna och dessutom tar du vackra kort!
    Du ger många intressanta tips på böcker...och nu när jag har läst ut...haha, så ska jag nog ta en av dessa du föreslår! Tack för att du delar med dig av god bitarna!

    SvaraRadera
  2. Tack :)

    Ja, läs gärna någon av böckerna jag har läst, så kan vi diskutera sen! Men håll dig borta från de varnande exempel jag gett dig ;)

    SvaraRadera
  3. Härligt - västkusten är skönt alla tider på året men om jag får välja så är våren oslagbar. Att sitta på hällarna med liggunderlag och i sovsäck och läsa är grymt avkopplande...

    SvaraRadera
  4. Jag och pappa pratade om att våren är skön också. Ta båten ut på en kobbe med en kaffetermos. Allt är tyst och allt är bara underbart. Så mysigt!

    SvaraRadera