onsdag 16 februari 2011

Long lost - Harlan Coben

Det här är den andra boken jag läser av Harlan Coben. Tidigare har jag läst Borta för alltid, så det här är min första bok om Myron Bolitar. Plus att den här läste jag på engelska, vilket jag är glad att jag gjorde. Jag satt och småskrattade lite hela tiden, vilket jag inte minns att jag gjorde i Borta för alltid.

Myron Bolitar får ett samtal av Terese Collins, som han inte hört något av på flera år, där hon ber honom komma till Paris. Hon behöver hjälp. Myron hjälper henne, men det är en trasslig historia som tar många vändningar.

Det är en av de sakerna jag verkligen gillar med Harlan Coben, att det händer saker hela tiden, men det känns inte konstlat eller påtvingat. Jag slukade den här boken och hade svårt att lägga den ifrån mig. Det var så spännande. Och flera intressanta händelseutvecklingar. Jag har några fler olästa böcker av Coben här hemma på svenska, men sedan kommer jag köpa hans böcker på engelska i fortsättningen. Det känns som om man missar en del när man läser honom på svenska. Men, det är bättre att läsa honom på svenska än att inte läsa honom alls. Jag gillar Harlan Coben. Mycket!

1 kommentar:

  1. Jag vet inte vad jag ska säga förutom att jag har tyckte om att läsa. Trevlig blogg. Jag kommer att hålla besöka denna blogg så ofta.
    Jag tror att du är den stora blogger.What en stor artikel har du written.I verkligen tyckte om att läsa din post.This info är verkligen mycket användbar för alla.

    SvaraRadera