fredag 14 januari 2011

Penguinmuggar, dikter och dagböcker

Kolla vad som kom till mig med posten idag. Penguin-muggar! De finns inte att köpa i min lilla stad (vad jag har sett i alla fall) men de fanns att köpa på internet, och hux flux så finns de nu hemma hos mig :)
Jag läste Jane Eyre för ett tag sedan och älskade den, så den muggen var ett givet val. A room of one's own har jag inte läst men titeln är så himla fin. Men nu får jag nog att se till att läsa den när jag har en sådan mugg och allt...


Jag såg i veckan filmen Sylvia, läste idag ut boken Glaskupan, och jag älskade båda, så idag blev jag glad när de här två böckerna kom. Jag klickade hem dom så fort jag sett färdigt på filmen. Ska bli spännande att läsa!

6 kommentarer:

  1. Underbarbara koppar!!!

    Det är kul när man hittar ett spel som man gillar!

    SvaraRadera
  2. Visst är dom fina! Passar bra ihop också. En för varje hand, kanske? :)

    Jag älskar spel även om det tyvärr inte blir att jag spelar så ofta. Gillar alfapet massor, men det blir inte alltid av att man tar fram det. Då är Skip-Bo lite lättare att ta fram!

    SvaraRadera
  3. Ja! Woolf-titeln är så fin, så fin! Har dock inte heller läst. Tror faktiskt inte jag har läst en enda av Penguin-muggs-titlarna :P

    SvaraRadera
  4. Det hade nog inte jag heller innan jag nyligen läste Jane Eyre, och det är ett starkt boktips! En mycket bra bok!

    SvaraRadera