lördag 29 januari 2011

Maria Ernestam. Gillar. Gillar inte. Gillar. Gillar inte.

Jag vill verkligen gilla Maria Ernestam. På riktigt. Jag önskar att jag gjorde det. På ett sätt gör jag det, men nej, det räcker inte ända fram. Jag började med att läsa Busters öron för ett par år sedan och tyckte boken var så fruktansvärt t.r.å.k.i.g. Men så efter ett tag började jag tänka på vad boken hade handlat om och jag älskade ju faktiskt handlingen i boken. Jag måste varit på dåligt läshumör tänkte jag. Boken var nog strålande EGENTLIGEN. Så jag läste Kleopatras kam. Men tyvärr, samma sak där. När jag lade ifrån mig boken gillade jag idén med den, och hon kan verkligen få ihop intressanta historier, och berättelserna utvecklar sig väldigt snyggt. Men tyvärr. När jag sitter och läser tycker jag bara den är tråkig. Men jag vill verkligen gilla henne, så jag kanske ger henne en chans till. Tredje gången gillt!?

5 kommentarer:

  1. Nej men åh! Du har helt fått Ernestam om bakfoten. :P Ta och checka in hennes "Caipirinha med döden", den är min favorit av henne. Sen kan du göra en omläsning av Busters öron. ;) Kleopatras kam tyckte jag var sådär.. Jag har även hennes Alltid hos dig, men än så länge oläst.

    Men som du säger, man måste nog vara in the mood för att ta till sig hennes lite annorlunda böcker :)

    SvaraRadera
  2. Läs en bok till!! Hoppas att det lossnar då!

    SvaraRadera
  3. Jag har ju faktiskt Caipirinha med döden här hemma, skam den som ger sig, eller hur!? :)

    Jag har kanske fått det om bakfoten, det verkar ju som om alla andra gillar henne, men jag vet inte... De var ju tråkiga...

    SvaraRadera
  4. Åh, ge henne en chans till! Jag har lyssnat på både Caipirinha med döden och På andra sidan solen som ljudböcker och tyckte båda var väldigt bra men extremt olika.
    Alltid vid din sida (som jag ännu inte läst) ska visst egentligen läsas före På andra sidan solen, då åtminstone en karaktär är med i båda böckerna.

    SvaraRadera
  5. Någon gång någonstans kommer jag nog ta upp Caipirinha med döden, men som det är nu är det alltid någon annan bok som lockar mer. Som nu, Murakami till exempel :)

    SvaraRadera