tisdag 25 januari 2011

Grrr....

Teknologin i mitt hem har inte varit på min sida den här veckan. Igår beställde jag hem en ny mobil då min nuvarande stänger av ljudet mellan mig och den jag pratar med allt som oftast, och ibland (rätt ofta!) bryter den samtalen. Så kan jag ju inte ha det. Inte när jag inte har någon mer telefon hemma. Alltså kommer det en ny söt liten mobil till mig förhoppningsvis om ett par dagar.

Sedan har min dator krånglat som sjutton. Eller det är nog inte datorn i första hand, det har varit något med internetuppkopplingen tror jag, så jag har avinstallerat och ominstallerat program samtidigt som jag har hållt tummarna att jag inte gör saken värre hela eftermiddagen. Usch vad tråkigt det är och vad stressad man blir när man sitter med datorn och allt, precis allt tar en. så. himla. lång. tid! Jag lyxade även till det för min dator och dammsög den lite så inte fläkten ska köra för hårt och att slippa att datorn blir så himlans varm. Och jag ska väl inte ropa hej än, men jag vet i sjutton om det inte har fungerat. Jag menar, jag har ju suttit här nu i flera minuter och skrivit utan att den börjat gnälla en enda gång. Nej, det verkar som jag är tillbaka i cyber-världen. Nu ska jag gå in på Google reader och se vad ni andra bokbloggare har skrivit för fantastiska inlägg när jag har varit utelåst...

PS. Om jag ska vara sådär käck och se efter ljuspunkten i det hela så måste nog det vara att jag har haft mer lästid när jag inte varit inne på datorn. Fast å andra sidan har jag ju spenderat hela eftermiddagen idag utan att läsa vare sig bok eller blogginlägg...

4 kommentarer:

  1. Ja visst skulle man hinna läsa mer om internet lades ned tillfälligt. Eller så skulle man gå omkring helt frustrerad och ändå inte få ro att läsa;)!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var ju lite så det blev tyvärr :) Men i en dag hade jag ro till att strunta i datorn och läsa i stället, och det var faktiskt skönt! Men nu när datorn fungerar igen så är jag här inne igen och läser bloggar istället. Men det är ju kul det också :)

    SvaraRadera
  3. Oj, du har ju nästan varit på en öde ö!

    SvaraRadera