torsdag 20 januari 2011

Självplågeri

Idag fanns det nya numret av Vi läser i min brevlåda. Det är alltid lika kul. Men samtidigt lite ledsamt. Eller, ledsamt och ledsamt, men jag tycker det är så synd att inte tidningen kommer ut oftare. Jag vet, jag vet, den kommer komma ut oftare nu än innan, men jag vill ha den varje månad. Minst. Jag skulle kunna ta en varje vecka också. Utan att tumma på kvaliteten så klart :)

Det här är den enda tidningen som handlar om läsning/böcker som jag prenumererar på (och i min affär finns också bara denna) så nu undrar jag; Vad finns det mer för tidningar om böcker/läsning? Och, är dom något bra??

I alla fall. Jag blir så sugen på flera av böckerna jag sett i det här numret och vill så gärna klicka in på bokus och beställa hem, men jag håller mig lite. Har ju en statistik att snygga till...

När jag tänker efter lite kan man ju undra vad det är för självplågeri jag håller på med som efterlyser fler tidningar när jag redan har flera böcker här hemma jag är nyfiken på och ännu inte läst. Att läsa fler tidningar kommer ju antagligen (förhoppningsvis) resultera i fler boktips vilket resulterar i fler inköp (let's face it; jag kommer inte vara lika duktig på att hålla fingrarna i styr hur länge som helst. Får se om jag ens klarar mig genom dagen...) villket resulterar i fler böcker här hemma som jag vill läsa... Är det det här som kallas en positiv spiral? ;)

2 kommentarer:

  1. Jag prenumererar också på Vi läser. Skrev precis ett inlägg om den. Jag vet inga andra tidningar, men den här har god kvalité tycker jag. Kanske kan den inte komma ut oftare pga det.

    SvaraRadera
  2. Ja, det blir kanske lätt så att om tidningar kommer utför ofta påverkar det innehållet. Men kan vi inte hitta en tidning som är undantaget som bekräftar regeln :)

    Jag ska titta in på din blogg nu och se vad du skrivit!

    SvaraRadera