måndag 15 november 2010

With a cherry on top please!

 
Linda på bloggen Enligt O har gett mig en award. Cherry on Top Award närmare bestämt. Det värmde verkligen att hon gav ett till mig och min lilla blogg. Tack Linda! Jag blev jätteglad! Det värmde i hjärtat en mörk, tyst och regnig novemberkväll som denna.

3 författare som jag räknar till favoriter. Det är många och lite svårt att välja, men jag ska försöka inrikta mig på författare här som inte får så stor plats annars här på bloggen. (Det av skälet att om jag inte läst författaren nyligen blir det lätt att man glömmer av att diskutera dem.)

Paul Auster är en favorit för mig. Jag gillar alla de böcker jag läst. Han är otroligt duktig på att få ihop en riktigt bra historia som gärna slår knut på sig själv och vänds ut och in. Hans passion för att skriva och läsa glöder genom hans texter och jag blir alltid sugen på att skriva när jag läser honom. Orakelnatten är den som jag tror för stå som favoriten just nu.

Majgull Axelsson är också en favorit. Jag har ännu inte läst Aprilhäxan, men jag läste och älskade Den jag aldrig var. Den är favoriten av de jag har läst hittills.

Här bryter jag lite från min målsättning att skriva om sådana jag inte skriver om så mycket, men jag vill verkligen nämna Joyce Carol Oates här. Men (kanske) lite oväntat väljer jag här som min favorit Dödgrävarens dotter, och alltså inte Blonde.

Det är likadant här. Svårt att bara välja fem bloggar att ge detta award till, men här kommer de jag har valt.

A fraction of the web är en blogg jag är mycket fäst vid, och varit det ett bra tag nu. Det är alltid roliga, välskrivna, tänkvärda inlägg.

Kafka på jobbet är en underbar blogg som alla borde läsa.

En lärares andrum är en trevlig blogg som verkar ha en mycket trevlig bloggerska bakom tangenterna.

It's a literary thing är en ganska ny blogg, mycket läsvärd och mysig.

Wind up women är kanske inga flitiga skrivare så att de gör inlägg varje dag, men inläggen som skrivs är genomtänkta och utförliga och bra. Helt klart att vänta på alltså.

Ni som har mottagit awarden har nu 4 små uppgifter.

1. Tacka den du har mottagit prisen ifrån.
2. Kopiera prismärket till din blogg.
3. Berätta vilka 3 författare du räknar bland dina favoriter, och nämn en favoritbok per författare.
4. Skicka awarden vidare till 5 mottagare som du tycker förtjänar den.

7 kommentarer:

  1. Shit! Man tackar! Får man göra en tillbaka-kaka with a cherry on top?

    SvaraRadera
  2. Haha, det tycker jag ABSOLUT att man får ;)

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket. Tänkte också göra en Cherry on Top tillbaka, men du har fått ett långt tack på min blogg istället. ;)

    SvaraRadera
  4. Man tackar, det är alltid kul att bli uppmärksammad. Den kommer att bollas tillbaka!

    SvaraRadera
  5. Det var så lite. Jag tycker ni förtjänar det!

    SvaraRadera
  6. Tack, tack och tack! Det värmde, här är mit inlägg om det:

    http://afractionoftheweb.blogspot.com/2010/11/jag-har-fatt-ett-pris.html

    SvaraRadera
  7. Varsågod! Jag tittar genast in på din blogg :)

    SvaraRadera