tisdag 23 november 2010

Som en twistpåse - lite av varje

Igår hämtade jag ut det här bokpaketet med fem väldigt olika böcker i. Jag vill bara hugga in på en gång, men jag får faktiskt läsa färdigt de två jag håller på med först annars kommer det bara bli pannkaka av alltihopa.

Agnes Grey - Anne Brontë
Flickan med glasfötter - Ali Shaw
Villebråd - Richard Montanari
Yarden - Kristian Lundberg
Pennskaftet - Elin Wägner

Jag har läst Charlotte och Emily Brontë, så nu är det Anne kvar. Flickan med glasfötter och Yarden har jag läst många, många hyllande recensioner och inlägg om av andra bokbloggare, så nu när de kommit på pocket var det ju bara att slå till. Jag har längtat! Villebråd är den tredje romanen om Jessica Balzano och Kevin Byrne, och eftersom jag gillade de andra två klickade jag nu hem även den tredje. Kan vara lite mysigt nu till jul med lite spänning och mord. Elin Wägners Pennskaftet ska jag läsa till läsutmaningen Svenska klassiker.

Nu ska jag sätta mig och läsa lite, så jag snart kan börja läsa de här godbitarna :)

5 kommentarer:

  1. Jag älskar, älskar, älskar att få bokpaket. Det är det allra bästa. Ååh!

    SvaraRadera
  2. Agnes Gray är den enda jag läst av de där bäckerna, men den är helt underbar!

    SvaraRadera
  3. Jag älskar också att få bokpaket. Tänk att leva i en värld där man får bokpaket varje dag! Underbart! Skulle kanske bli lite jobbigt att läsa ut böckerna, men i alla fall :)

    Jag ser verkligen fram emot Agnes Grey. Tror inte jag har läst böcker från tre systrar innan.

    SvaraRadera
  4. Flickan med glasfötter är jag också sugen på, så det ska bli spännande att läsa vad du tycker om den!

    SvaraRadera
  5. Ja, jag längtar så efter att få läsa den!

    SvaraRadera