onsdag 3 november 2010

Kineserna kan sitt te!

Fick presenter i helgen efter att min pappa varit i Hongkong och en liten sväng i Kina. Han frågade innan om det var något jag ville ha, och jag sa att jag gillar grönt te som brukar vara väldigt gott det som kommer därifrån. Och pappa hade visst lyssnat, för bland annat så fick jag denna underbart fina tekopp/mugg (?) med en liten smidig sil i och ett litet lock. När teet har dragit färdigt så tar man av locket, tar upp silen, och vips så har man en kopp varmt färdigdragit te :)

Teet har smaken jasmine och är lätt beroendeframkallande! Så himlans gott. Teet är som löste, fast teet är som små bollar. Varför är inte vårat te också sådant? Eller det kanske säljs grönt te som "bollar" i Sverige också? Jag kan ju säga att det finns inte i min konsumbutik ;)

10 kommentarer:

  1. Hej Frida.

    Jag driver en tebutik på nätet som heter e-tea, och finns på www.etea.se Teet du letar efter heter Jade Jasmine Pearls. Här är en länk http://www.etea.se/?category_id=1&item_id=G1025

    Jag får hålla med dig om att det skapar ett visst beroende.

    MVH/Per Mattiasson

    SvaraRadera
  2. Hej! Oj, vad trevligt. Hur hittade du hit? Sidan låter intressant och den ska jag genast kolla upp. Kan mycket väl vara så att du hittat dig en ny kund :)

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken underbar temugg! Jag förstår att du tänker att det ska bli din nya favorit!!! Vad kul att du gjorde ett inlägg om detta. Och tack för att du var så snäll och sa att min mugg är fin! :)

    SvaraRadera
  4. Jag blev verkligen jätteavundsjuk på din mugg! Den var, jag menar ÄR, helt i min stil!

    Nu blev jag lite sugen på att använda min mugg, ska nog gå och göra mig lite te snart :)

    SvaraRadera
  5. Cool mugg och kul att hitta nya tesmaker - är också grönt te-fan :-)

    SvaraRadera
  6. Tack! Ja, det är alltid kul :)

    SvaraRadera
  7. Världens finaste mugg köpt med kärlek :) Det är därför den är så fin syrran!!

    Shit vad kul att just det teet finns i sverige med men vilken tillfällighet att du hittade Frida här, eller följer du möjligtvis hennes fantastiska bokblogg som många andra??

    SvaraRadera
  8. Haha, fan va söt du är!

    Det märktes att muggen var köpt med kärlek. Saknar dig massor gumman, är det inte dags att komma hem snart?

    SvaraRadera
  9. jo hem snart kommer jag ;) Det är faktiskt inte så långt kvar nu!!! Duktig du är som vann en bok läste jag precis, vad var det för tävling? Svara på mitt mejl hörrö!! Du har inte svarat ;)

    SvaraRadera
  10. Jag vet, förlåt, det har varit lite dåligt med mailandet, men det är mest för att jag visste att du höll till på annat håll :)

    Ja, det var en stor bedrift att vinna boken, jag skulle motivera varför jag ville ha den. En riktig utmaning ;)

    SvaraRadera