söndag 21 november 2010

Det kan aldrig bli för mycket av det goda

Jag har fått awarden Cherry on Top igen. Den här gången av Zachan, vars blogg du hittar här. Jag har redan skrivit ett inlägg där jag skrivit mina författare och tipsat om fem andra bloggar, men jag vill ändå skriva ett inlägg och tacka Zachan för att hon gav priset till mig. Hon har en trevlig blogg med bra inlägg, och jag är med i hennes läsutmaning Svenska klassiker.

Jag erkänner att jag bara läst ut en av fyra, som jag tog på mig att läsa. Jag har satt ett slutdatum till jul, så nu börjar det bli dags att verkligen ta tag i den. För ett tag sedan läste jag Gösta Berlings saga av Selma Lagerlöf. Sedan har jag varit lite dålig på att läsa till den här utmaningen, men nu i helgen har jag börjat läsa Kallocain av Karin Boye. Sedan har jag tänkt att läsa Doktor Glas av Hjalmar Söderberg och en bok till som borde komma på posten nu i dagarna. (Snacka om cliffhanger!! Hahaha...)

2 kommentarer:

  1. Tack för det fina inlägget :)

    Ja, Svenska Klassiker går sådär, jag har ju själv faktiskt inte läst ut en enda bok som jag hade tänkt till utmaningen. Gösta Berling gick ju som sagt inte. Men utmaningen har i alla fall fått mig att hålla svenska klassiker i minnet och jag borde hinna läsa "Nybyggarna" innan jul i alla fall. Några fyra böcker kommer det inte att bli men det har nog gett mig en liten knuff att minnas och läsa svenska klassiker. Min läsning har helt kommit på sne den senaste tiden känns det som, har inte kommit i form än.

    SvaraRadera
  2. Det var så lite :)

    Jag känner också att det varit lite segt med läsandet på sista tiden. Men jag vill verkligen läsa fler svenska klassiker, och det här är ett perfekt tillfälle. Om inte nu, så när? För mig känns det så i alla fall. Så jag ska försöka läsa de fyra böckerna jag tog på mig att läsa. Håller nu på med Kallocain och den är helt underbar!

    SvaraRadera