måndag 15 november 2010

Lost in translation

Igår såg jag Sofia Coppolas Lost in translation. Jag vill minnas att jag har sett den innan, men jag minns inte riktigt. I alla fall, jag satt helt fängslad i cirka två timmar av denna film. Otroligt bra och otroligt snygg med oerhört bra prestationer av Bill Murray och Scarlett Johansson. Det är ingen film man ska se när man är rastlös då den är väldigt lugn och stillsam, men jag älskade den här filmen. En perfekt film att se en söndagseftermiddag!

Ett litet tillägg bara. (En liten SPOILER!) Jag är så mäkta trött på femtioåriga gubbar och trettioåriga tjejer som får romantiska känslor för varandra som om det är den mest naturliga sak i världen!

2 kommentarer:

  1. Konstigt nog reagerade jag inte lika mycket på åldersskillnaden här, då skådespelarna var så övertygande. Annars håller jag med dig om att det är ett pisstråkigt tema. Egentligen skulle jag bara kika in här för att berätta att du har en award att hämta.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för awarden!

    Det störde mig inte heller i den här filmen, men sedan började jag tänka att det var rätt hemskt att jag inte hade reagerat. Är det så vanligt nu så man inte ens reagerar längre?!?

    SvaraRadera