söndag 28 november 2010

Bokbloggsjerka

I veckans bokbloggsjerka frågar Annika var jag helst läser någonstans.

Egentligen kan jag läsa nästan var som helst. Jag har alltid med mig en bok vart  jag än går. Även om jag vet att jag inte kommer få tillfälle att läsa. Men det är en sorts trygghet att ha en med sig. Man vet ju aldrig vad som händer. Även hemma går jag runt med boken.

Om jag är hemma kan jag sitta i min lilla gungstol jag har. Där sitter jag gärna om jag dricker kaffe eller te samtidigt som jag läser. Soffan är en favoritplats. Lite kuddar och en filt. Mysigt! Sängen är den andra favoritplatsen. Även där med flera kuddar, och med täcket som värmer.

Huvudsaken är nog egentligen att sitta eller ligga så jag har det skönt, så jag inte behöver tänka så mycket på omvärlden utan bara kan försvinna in i bokens värld.

4 kommentarer:

  1. Visst är det toppen att sitta och läsa under en varm och skön filt med en kopp te eller kaffe vid sin sida. Riktig vardagslyx!

    SvaraRadera
  2. Det är verkligen det. Speciellt om man inte har någon tid att passa, så att man riktigt kan gotta ner sig och försvinna från vardagen!

    SvaraRadera
  3. Åh, en gungstol! Vad avundsjuk jag blir, verkar hur skönt som helst.

    SvaraRadera
  4. Jag älskar min gungstol. Det är verkligen skönt att sitta i den och läsa och ta sig en kopp kaffe!

    SvaraRadera